POLECAM

Reklama

Reklama

Ceneo

Reklama

Czy lato czy zima Białka i Bukowina

Białka Tatrzańska to ładna wieś na Podhalu położona w gminie Bukowina Tatrzańska nad rzeką Białką . Znajdziemy tu piękny zabytkowy drewniany kościół pw. św. Szymona i Judy Tadeusza.
Dla relaksu i odprężenia można odwiedzić Termy Bania jest to kompleks basenów termalnych, w których znajduje się ogólnie 14 basenów, podzielonych na strefę głośną oraz cichą. 
W części głośnej dla najmłodszych znajduje się gorący brodzik, mała zjeżdżalnia i parasol wodny z hydromasażem a w basenie głównym karuzela wodna, kaskady masujące ciało, armatki wodne oraz sztuczna fala. Basen rekreacyjny posiada ławeczki do rehabilitacyjnego masażu, gejzery wodne i jacuzzi. Dla uzupełnienia relaksu serwują drinki, soki, wodę a także ciepły posiłek.
Strefa cicha jak sama nazwa wskazuje jest idealnym odpoczynkiem dla osób potrzebujących wyciszenia.
Osobiście wolę być tu w zimie, wtedy atrakcją jest część zewnętrzna gdy wokół śnieg i mróz a ja pływam w cieplutkiej wodzie lub leże na relaksującej leżance do masażu spoglądając na piękną zaśnieżoną panoramę Tatr. Radzę nie moczyć całej głowy bo wtedy choroba gwarantowana.
W środku znajdują się też sauny: sucha i parowa a także Spa & Wellness.
Dla miłośników białego szaleństwa zaraz obok znajduje się wyciąg narciarski, do którego możemy udać się na piechotę. Jest też kilka innych wyciągów ale osobiście nie polecę wam żadnego ponieważ z nich nie korzystałam. 

Na zewnątrz mróz, ciepła woda i gorące myśli...

Wyciąg narciarski Bania

Rzeka Białka

Bukowina Tatrzańska położona jest u stóp Tatr z pięknymi widokami, wyciągami narciarskimi, szlakami turystycznymi, pyszną kuchnią regionalną, gorącymi termami oraz zabytkowym drewnianym kościołem. Drewniane kościoły podobają mi się od zawsze, ciekawią mnie i przykuwają moją uwagę, nie mogłabym przejść obok nich obojętnie.
Coś dla relaksu...
Terma Bukowina to największy kompleks basenów termalnych w Polsce, byłam tam dla odmiany latem, w środku znajduje się 12 basenów rekreacyjnych i pływackich wewnątrz jak i na zewnątrz oraz 3 zjeżdżalnie. Woda termalna pozyskiwana z podhalańskich źródeł ma wiele właściwości leczniczych. Można skorzystać również z saun i łaźni parowych, jacuzzi oraz strefy Spa & Wellness. W tężni wypełnionej gałązkami z tarniny, na które spływa solanka możemy zażyć inhalacji, jest to dobre dla osób z różnymi schorzeniami górnych dróg oddechowych.
Najbardziej podobał mi się ''Bulgotnik''- to basen z hydromasażem oraz ''Jaskinia nad Porońcem''- pomysłowa grota skalna i basen zewnętrzny, oświetlona wieczorem daje nam niepowtarzalny klimat.
Co do kuchni to bardzo lubię szarlotkę i kwaśnicę, ale nigdzie nie jadłam tak pysznych jak serwują w karczmie Pod Stancyjom jest tu miła obsługa i gra góralska muzyka na żywo.
Kolejnym miejscem z malowniczą panoramą Tatr i smacznym jedzeniem jest
Szymkówka to karczma widokowa zlokalizowana na trasie między Bukowiną Tatrzańską a Łysą Polaną. Danie zasługujące na wyróżnienie to zdecydowanie gołąbki bukowiańskie z jagnięciną i kaszą pęczak...są wprost przepyszne!!!


                               Kościół Najświętszego Serca Pana Jezusa        
   

Karczma Pod Stancyjom        

Powitalny niedźwiadek przy karczmie 


Moja ulubiona i najlepsza szarlotka jaką kiedykolwiek jadłam.


Kwaśnica z żeberkiem wędzonym


Po drodze można natknąć się na pasące się owce.


Widok na Tatry 


Pyszne jedzenie i piękna panorama Tatr z tarasu widokowego w karczmie Szymkówka 



W Białce i Bukowinie byłam nie pierwszy i na pewno nie ostatni raz.
Uwielbiam góralskie klimaty... regionalne jedzenie, ich muzykę, piękne widoki. 

Copyright © 2018 Judy's World, Inc.(All Rights Reserved)





Komentarze

Barbarka Testuje pisze…
Bardzo ciekawy artykuł aż chce się tam pojechać i samemu to wszystko zobaczyć
Judy's World pisze…
Serdecznie polecam 😊

Reklama

Instagram judys_world_

Jeśli podobał Ci się mój wpis możesz pomóc w rozwoju bloga symbolicznym kosztem kawy.

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Popularne posty

add