POLECAM

Reklama

Reklama

Ceneo

Reklama

SAKE YEN - była restauracja w zabytkowej kamienicy Świerklaniec w Rybniku


Dziś 18 marca 2021 roku uaktualniam mój post z 2018 roku. W tym miejscu na ulicy Sobieskiego znajdowała się restauracja Sake Yen, w starym poście opisałam serwowane tu pyszności i zostawię go gdyż jedzenie wywarło na mnie dobre kulinarne doznania. Do czego zmierzam? Restauracja Sake Yen została zlikwidowana a na jej miejscu miała powstać InoWino, aktualnie był tu prowadzony remont. W dniu dzisiejszym byłam w pobliżu tego miejsca, miałam iść dokładnie obok byłej restauracji do apteki lecz w ostateczności wybrałam inną. Wychodząc z apteki mijałam piękną Bazylikę św. Antoniego i oczywiście jak zawsze zrobiłam tu kilka fotek i nagrałam krótkie filmiki i wtedy rozległo się głośne wycie syren od strony rynku i bazyliki. Wiedziałam, że coś w pobliżu się stało... Runęła ściana frontowa jednej z najpiękniejszych kamienic rybnickiej starówki - Świerklańca. Na całe szczęście nikomu nic się nie stało. Miejsce, w którym kiedyś jadłam te smakowitości przykrył gruz. Smutne to, zawsze szkoda mi jest takich pięknych zabytków jak i dobrych restauracji. Myślę, że kamienica zostanie odbudowana i znów będzie cieszyć oko jak i możliwe, że znów będzie można zjeść tu coś smacznego.


Poniżej możecie przeczytać mój post gdy jeszcze restauracja Sake Yen istniała oraz na chwilę się do niej przenieść... 

***

Od dłuższego czasu miałam ochotę zjeść coś innego, będąc na zakupach przechodziłam obok restauracji Sake Yen akurat była pora obiadowa więc postanowiłam tu zajrzeć. Restauracja znajduje się w Rybniku na ulicy Sobieskiego, ma przytulne wnętrze, akwarium z żółwiami i przede wszystkim bogate menu kuchni azjatyckiej. Dania są smaczne i w przystępnych cenach. Na początek z karty zamówiłam Ramen Lau
Ramen tak zwana zupa miłości to japońskie danie składające się z rosołu, makaronu i innych składników w zależności od receptury. Do Japonii przywędrowała z Chin i różni się od tradycyjnych japońskich zup tym, iż zawiera mięso, podczas gdy tradycyjnie w Japonii stosowało się głównie ryby i warzywa. Mój narzeczony czasami w domowej kuchni przyrządzi mi ramen i powiem wam, że smakuje przepysznie bo wkłada w to danie odrobinę swojego serca. 
Kelnerka przyniosła w jednym garnuszku rosół a w drugim na ''nóżkach'' podgrzewaczu do zup była wołowina, filet z kurczaka, kalmary, krewetki, pomidor, pieczarki, kapusta pekińska, surimi, makaron jajeczny. Zalałam to bulionem z posmakiem trawy cytrynowej i tak od czasu do czasu mieszając gotowało się mniej więcej ok 10 min przy stoliku po czym mogłam sobie już nalewać do miseczki. Jako dodatek był też sos sojowy, z którym nie można przesadzać bo zmieni całkowicie smak wywaru. Ramen Lau podany jest tu w nietypowy sposób, rozgrzewa ciało i zmysły oraz pysznie smakuje. Dla tych co są bardzo głodni i niecierpliwi w menu znajdziemy również inne rameny i zupy.



Na szczególne wyróżnienie zasługują pierożki Gyoza gotowane na parze podane w bambusowym parowniku ułożone na liściu bananowca z sosem sojowym. Zamówiłam z wieprzowiną, są jeszcze do wyboru z kurczakiem i krewetką. Miękkie, delikatne ciasto zawijane w specjalny sposób z pysznym farszem mięsnym maczane delikatnie w sosie sojowym...Obłęd!!! Jeszcze nigdy nie jadłam tak pysznych pierożków. Mogłabym jeść je codziennie... 
Pierożki Gyoza (Jiaozi) są popularnym i podstawowym daniem spożywanym podczas chińskiego Nowego Roku wówczas w ich przyrządzeniu bierze udział cała rodzina wraz z przyjaciółmi. Nadziewane są wtedy nietypowym nadzieniem sporządzonym z jajek i krewetek. Podczas noworocznej nocy oraz w następny dzień spożywają ich duże ilości. 




Na deser wcisnęłam jeszcze czekoladowe brownie jest ono raczej typowe dla kuchni amerykańskiej mmmmm, pyszne czekoladowe ciasto z konfiturą wiśniową, gałką lodów orzechowych i bitą śmietaną polane czekoladą...niebo w gębie. 


Uwielbiam kuchnię azjatycką jest ona niezwykle zróżnicowana. Bogactwo aromatów, przypraw, składników sprawiają, że dania są najbliższe moim upodobaniom kulinarnym.
Jeżeli lubicie niesamowite połączenia smaków zajrzyjcie i spróbujcie potraw w restauracji Sake Yen.
Nie zapomnijcie o pierożkach Gyoza. :)

***

Restauracja serwująca podobne jedzenie, w której wielokrotnie jadłam znajduje się również w Rybniku o podobnej nazwie - ''Sake'' ->klik

Copyright © 2018-2021 Judy's World, Inc.(All Rights Reserved)




Komentarze

Barbarka Testuje pisze…
bardzo smakowicie wszystko wygląda aż mam ochotę spróbować
Judy's World pisze…
Zapraszam do Rybnika :)
Zamierzam się tam przejść. Jeżeli lubisz kuchnię japońską to polecam Japan Sun bądz Japan Sun Shabu Shabu :D
Judy's World pisze…
Och tak byłam już w Japan Sun jedzenie jest tam również bardzo dobre :)

Reklama

Instagram judys_world_

Jeśli podobał Ci się mój wpis możesz pomóc w rozwoju bloga symbolicznym kosztem kawy.

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Popularne posty

add