POLECAM

Reklama

Ceneo

Zwiedzanie Berlina i relaks w Tropical Islands

Nie narzekaj, że nie masz co zrobić w weekend, jest dużo ciekawych pomysłów a jednym z nich to wypad do Berlina. Nasuwa Ci się od razu na myśl - kasa. Jadąc za granicę nie znaczy, że musisz wydawać nie wiadomo ile pieniędzy. Jest wiele niedrogich wycieczek wystarczy dobrze poszukać...
Berlin jest metropolią nowych trendów, która przyciąga ludzi z całego świata. Miasto o niezwykłej historii swoją niepowtarzalną atmosferę tworzy przez wiele interesujących miejsc, galerie sztuki, muzea, zabytki, metro, kościoły, imprezy kulturowe a także zaskakująca subkultura z imprezowym życiem nocnym.
Wycieczkę do Berlina wykupiłam na grouponie, obejmowała ona transport busem, zwiedzanie miasta zgodnie z programem, opiekę pilota podczas całej wycieczki oraz pobyt w Tropical Islands.

Tropical Islands

Czekaliśmy na busa w wyznaczonym miejscu w Gliwicach, po drodze zbieraliśmy resztę grupy. Po przyjeździe do Niemiec zaczęliśmy zwiedzanie od miejsca Alexanderplatz nazywany w skrócie Alex. Pierwsze co rzuciło się w oczy i raczej trudno to przeoczyć to wieża telewizyjna Berliner Fernsehturm - najwyższa budowla w Niemczech. Niedaleko znajduje się dworzec kolejowy i stacje metro. Nie mieliśmy zbyt dużo czasu ale przy każdym ciekawym miejscu staliśmy na chwilę słuchając opowieści pilota wycieczki, który opowiadał dość ciekawie.

Idąc dalej po drodze mijaliśmy Katedrę Berlińską jest ona symbolem miasta i obowiązkowym punktem zwiedzania. Znajduje się na Wyspie Muzeów i robi wielkie wrażenie.. jest olbrzymia szkoda tylko, że nie wchodziliśmy do środka.

Katedra Berlińska

Dalej przechodziliśmy obok Checkpoint Charlie, muru Berlińskiego, Reichstagu, Pomniku Holokaustu oraz szliśmy aleją Unter den Linden a przy Bramie Brandenburskiej mieliśmy czas wolny. Zrobiłam tam dużo zdjęć, pomimo tłumu turystów bo jakby nie było brama przykuwa uwagę wszystkich.

Wyspa Muzeów

judysworld
Alte nationalgalerie

Checkpoint Charlie - jedno z najbardziej znanych przejść granicznych.

Pozostałości muru berlińskiego na placu Poczdamskim

Pomnik Holokaustu

judy's world , judys world
Widzicie różnicę? Pierwsze zdjęcie przy Bramie jest zrobione z przodu, drugie z tyłu.

judy's world, judytka
Brama Brandenburska

Następnie udaliśmy się do autobusu i pojechaliśmy do Tropikalnej Wyspy. Wchodząc do parku wodnego Tropical Island, który jest największą atrakcją tego typu w Europie nie sposób się nudzić. W otoczeniu egzotycznych roślin, zjeżdżalni, wodospadów, grot skalnych, rwących rzek, laguny i wielu innych atrakcji możemy zrelaksować się i zapomnieć o problemach życia codziennego. Można również skorzystać ze strefy saun i masażu, wylegiwać się na leżakach na plaży, wypić dobre piwko i zjeść pyszne jedzonko w restauracjach a nawet wznieść się balonem, widok z góry musi być na pewno ciekawy.

judys world

Hmm gdzie by tu teraz popłynąć...

Laguna

Po wodnym szaleństwie jedzonko wskazane, a nawet z dokładką. :)

Oczywiście lepiej nie szaleć bo za te przyjemności nalicza się na elektroniczny pasek a później trzeba się za to rozliczyć przy wyjściu z aquaparku. Byliśmy tam ok 7h, po tak aktywnym dniu powrotną drogę prawie całą przespałam.
Tropikalna Wyspa to świetne miejsce dla dzieci i dorosłych, wchodząc tam przenosimy się w tropikalne klimaty i wodne szaleństwo w egzotycznym otoczeniu.