POLECAM

Reklama

Reklama

Ceneo

Reklama

Karczma Berta - tradycyjna kuchnia Mazurska


regionalne jedzenie, wamia i mazury , mazury
Regionalne jedzenie

Pochodzę z Mazur więc w Świętej Lipce bywałam nie raz. Klimatyczna karczma mieści się w dwustuletniej chacie trochę na uboczu, idąc od Sanktuarium należy dojść do końca drogi i znajduje się ona po prawej stronie. Jeżeli masz ochotę spróbować tradycyjne regionalne jedzenie jest to miejsce idealne dla Ciebie.
Wszystko co zamówiłam było przepyszne. Czułam się jakbym cofnęła się w czasie i jadła to co kiedyś za dziecka. Lubicie mączne jedzenie? Można je jeść ale nie tak często. Uwielbiam pielmieni, jadłam je jakiś czas temu na Ukrainie jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej kliknijcie TUTAJ
Lubię robić zdjęcia jedzenia, a wy? Zwłaszcza jak jest fajne podane to już w ogóle, ale zawsze staram się robić to szybko by nie jeść zimnego. :P 
Menu wrzucę wam na dole. Zobaczcie co zamówiłam.
Pielmieni w rosole, delikatne, smaczne i pyszne nadziewane mięsem wołowym z czosnkiem, podane z łyżką śmietany i natką. 

Pielmieni w rosole



Do tego świeżonka ( często jedliśmy ją w moim rodzinnym domu ) świeże mięsko wieprzowe smażone z cebulką.

Świeżonka

Pierogi z mięsem wołowym podane z okrasą. 

Pierogi z mięsem

Kluchy warmińskie - szare kluchy ziemniaczane kładzione na wodę podane ze skwarkami i twarogiem.

Kluchy warmińskie
Kartacze z mięsem - pyzy ziemniaczane ze zmielonym mięsem wołowo - drobiowym podane z okrasą a do tego dobre regionalne piwko.

Kartacze

Jedzenie rozpływa się w ustach, jest naprawdę pyszne. Będziecie blisko to koniecznie tam zajedźcie...
Gdy się przeprowadziłam na Śląsk bywałam często na mazurach praktycznie co roku jeździłam tam na wakacje ale z czasem jeździłam już coraz rzadziej. Świętą Lipkę odwiedziłam niedawno a w Karczmie Berta byłam pierwszy raz i tak mi posmakowało, że za kilka dni znowu tam pojechałam i jeżeli byłabym kiedykolwiek w tych rejonach to z pewnością zawitała bym w tej karczmie ponownie. Regionalne pyszne jedzenie i klimat karczmy robi swoje a cena jest bardzo przystępna... Pojedźcie i przekonajcie się sami, Ja ją wam serdecznie polecam.
Daję 5/5 gwiazdek.




karczma berta
Dwustuletnia chata

MENU





Podaję link do Karczmy -> Karczma Berta


Komentarze

Reklama

Instagram judys_world_

Jeśli podobał Ci się mój wpis możesz pomóc w rozwoju bloga symbolicznym kosztem kawy.

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Popularne posty

add