POLECAM

Reklama

Reklama

Ceneo

Reklama

Cieszyn- jego atrakcje i jedzenie w podziemiach


Rynek Cieszyn
W każdym mieście znajdują się atrakcje, które w jakiś sposób przyciągają turystów. Cieszyn wyróżnia się urokliwą Starówką, klimatycznym rynkiem, knajpami, zabytkowymi kamienicami, uliczkami, Wzgórzem Zamkowym i cieszyńską Wenecją. Przyjazny klimat przyciąga swoją unikalnością, miasto graniczy z Czechami i dzieli je rzeka Olza na polski Cieszyn oraz czeski Cieszyn (tu polecam rynek, raczej nic poza tym). Odwiedziłam to miejsce kolejny raz i myślę, że nie ostatni, z Rybnika mam około godzinki czasu jadąc autem fajną trasą.
Zwiedzanie najlepiej zacząć od Starego Miasta, ładnego zabytkowego rynku, zrobić kilka zdjęć przy fontannie i ratuszu, przejść się deptakiem w dół około 10 minut i zacząć zwiedzać Wzgórze Zamkowe. Nie zapomnijmy o nawadnianiu się w trakcie spaceru, do tego może przydać nam się butelka Brita -> klik


Znajdziemy tu Rotundę św. Mikołaja ,Wieżę Piastowską oraz Pałac Myśliwski Habsburgów. Z góry rozpościera się piękny widok na rzekę Olzę i Czechy.

atrakcje cieszyna
Rotunda św. Mikołaja

cieszyn
Wieża Piastowska

atrakcje cieszyna
Rzeka Olza

Widok ze Wzgórza
Zawsze gdy zwiedzam jakieś miejsce szukam w nim smacznej i najlepiej polecanej kuchni. Dobre opinie wyczytałam o japońskiej restauracji KUSA SUSHI, dlatego właśnie odwiedziłam to miejsce. Na początek zamówiłam zestaw przystawek, zupę fugu i trzy rodzaje piwa: Sapporo, Kirin Ichiban i Iki – te ostatnie piwko z zieloną herbatą smakowało mi najlepiej. 


Zupa fugu – wywar rybny z krewetkami tygrysimi, łososiem i glonami wakame, bardzo dobrze doprawiona, wyrazista i smaczna.

restauracja cieszyn
Zupa Fugu
Zestaw przystawek: pierożki z mięsem, warzywami, krewetki w tempurze z pikantnym sosem. Nic dodać nic ująć, niebo w gębie!  
Smakowało! Polecam gorąco taki zestaw.

Zestaw przystawek
Czas na konkret – sushi. Z wyborem sushi zawsze dłużej się zastanawiam, nie chciałam pójść na łatwiznę i zamówić zestaw, tylko skomponować sama. Pamiętam gdy kiedyś patrząc na te nazwy w menu była to dla mnie jakaś czarna magia ale odkąd zaczęłam je częściej jadać i nawet robić sama w domu to od tej pory wiem co jest najsmaczniejsze i co mam wybierać. :P
W moim skomponowanym zestawie znalazło się : węgorz, ośmiornica, łosoś plus dodatki. 

cieszyn


Ze względu na długi czas oczekiwania na sushi kelnerka przyniosła kimchi (kiszona kapusta pekińska z dodatkami) podane w muszli św. Jakuba, z prażynkami posypane sezamem. Lubię kimchi a te było pikantne, czyli idealnie trafione w moje gusta. 

Kimchi
Co do sushi jestem trochę wybredna, ponieważ jadłam je w wielu restauracjach, również poza Polską. Moja opinia na temat tego sushi brzmi następująco: Było ono dobre ale nie rewelacyjne, za mało w nich owoców morza a za dużo serka i warzyw, do ryżu dodałabym więcej sosu. Po za tym wszystko było świeże i ładnie podane, dużym plusem restauracji jest jej lokalizacja w podziemiach, co sprawia, że jest to bardzo klimatyczne miejsce. Myślałam, że nie wcisnę już nic więcej ale ze względu na długi czas przebywania w restauracji przyszła mi jeszcze ochota na coś słodkiego, więc zamówiłam deser lodowy a w nim: dwie gałki lodów posypane słonecznikiem i cynamonem z ciepłymi brzoskwiniami z liczi gotowanym w winie śliwkowym. Idealne połączenie zimnych lodów z ciepłymi owocami. Mniam...

Deser lodowy
Atrakcje miasta zobaczone, restauracja odwiedzona...objedzona wolnym krokiem ruszyłam do auta, cicha muzyczka, spokojna trasa, powrót do domu...


Copyright © 2018 Judy's World, Inc.(All Rights Reserved)












Komentarze

Reklama

Instagram judys_world_

Jeśli podobał Ci się mój wpis możesz pomóc w rozwoju bloga symbolicznym kosztem kawy.

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Popularne posty

add