POLECAM

Reklama

Reklama

Ceneo

Reklama

Równica - szczyt górski w Beskidzie Śląskim i Zbójnicka Chata

Równica
Po co jeździmy w góry ? Po to aby pooddychać czystym powietrzem, napawać się pięknem gór i otaczającą ich naturą ale również ze względów kulinarnych, zasmakować tradycyjnych specjałów. Kuchnia góralska słynie z tego, że ma w sobie dużo kalorii i jest sycąca. Została stworzona z myślą o góralach, którzy ze względu na trudne warunki klimatyczne i ciężką pracę fizyczną musieli mieć dużo siły do ciężkiej pracy dlatego też ich regionalna kuchnia jest dość pożywna i opiera się głównie na takich składnikach jak: mięso, ziemniaki, mąka, sery i kapusta. Nie bójcie się jeść kalorycznie, spokojnie spalicie to na szlaku czy w jakikolwiek inny sposób.
Najpierw pojedźcie na Równicę – z niej rozpościerają się piękne widoki na góry i okolice miasta. 



Zaparkujcie auto na dolnym parkingu ponieważ wjazd jest dosyć stromy i nie każdy temu podoła by tam podjechać.
Raz widziałam kobietę na motorze, która nie poddając się próbowała wjechać pod górkę, jej partner nie pomagał wykrzykując jakieś dziwne hasła, aż w końcu ją zostawił i pojechał a ona biedna dalej walczyła z wiatrakami.Więc radzę wam zostawić auto lub motor na dole parkingu i po prostu się tam przejść. Już w tym miejscu widok nas zachwyci.

Widok z parkingu
Kiedyś w Sylwestra byłam tu ze znajomymi, kolorowe petardy oświecały miasto a widok z góry wyglądał magicznie.
Schodzimy w dół i skręcamy w lewo, tam znajduje się Zbójnicka Chata. Zależy od pogody, jeżeli jest ciepło warto usiąść na dworze by podziwiać wyłaniające się góry, albo możecie zjeść w piwnicy.


W środku przykuwa naszą uwagę góralski klimat, drewniane stoły i ławy a na nich narzucone owcze skóry. 


Na zewnątrz...

smaczne jedzenie


zbójnicka chata



Restauracja serwuje dania regionalne. Na przystawkę możecie zamówić chleb ze smalcem lub poczekać na konkret.


Preferuję żeberka (z wieprza ziobro łopiekane) z zasmażaną kiszoną kapustą i opiekanymi ziemniakami. Uwielbiam kapustę w tym wydaniu a nie jest łatwo ją zrobić i szczerze przyznam, że smakuje mi ona najlepiej tylko w górach. Polecam również placek po góralsku i schab zbójnicki. 



Jeżeli czytaliście moje wcześniejsze posty to pewnie już wiecie, że gdziekolwiek jestem zamawiam szarlotkę w poszukiwaniu tej najlepszej, więc i tu ją też zamówiłam.


Do tej pory moim number one jest ''Pod Stancyjom'' w Bukowinie Tatrzańskiej. Byłabym wdzięczna jeżeli ktoś mógłby mi polecić miejsce, w którym serwują pyszne szarlotki. Z miłą chęcią tam pojadę i ją spróbuję.

Podaję link do strony restauracji: http://www.zbojnicka-chata.com.pl/index.php



Judy's World 









Komentarze

Reklama

Instagram judys_world_

Jeśli podobał Ci się mój wpis możesz pomóc w rozwoju bloga symbolicznym kosztem kawy.

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Popularne posty

add