POLECAM

Reklama

Reklama

Ceneo

Reklama

Świebodzin – Statua Jezusa



Statua Jezusa w Świebodzinie zalicza się do jednej z najwyższych rzeźb na świecie.
Całkowita jej wysokość wynosi trzydzieści sześć metrów i trzy metry liczy jego pozłacana korona. Posąg postawiony został jako wotum wdzięczności na sztucznie usypanym kopcu. Ten imponujący i charakterystyczny obiekt z pewnością przykuł wzrok nie jednej osoby widzącej go z daleka. Tak było ze mną gdy pierwszy raz go ujrzałam jechałam wtedy z koleżanką autostradą nad morze. Bałtyk był częstym kierunkiem moich wakacyjnych podróży i od tamtej pory zajeżdżałam tu chociaż na chwilę. 


Podobne figury Jezusa znajdują się w Rio de Janeiro (Brazylia), stąd też wzięło się hasło ''Świebodzin polskie Rio'' albo ''Rio de Świebodzino'' to właśnie na jej wzór została wykonana figura w Świebodzinie, kolejną zbudowano w Limie (Peru).
Nie będę konfabulowała odnośnie terenu porównując z tymi dwoma miejscami, otaczające widoki ze względów regionalnych są inne i każde wyjątkowe. Nie omieszkam również zobaczyć je w niedalekiej  przyszłości. Wszak kto nie chciałby odwiedzić takich miejsc?
Wracając do pomnika w Świebodzinie, zostawiamy auto na dolnym parkingu i idziemy aleją wysadzaną drzewami. U góry znajduje się dom pielgrzyma, możemy tu skorzystać z toalety wrzucając przysłowiową złotówkę, obok jest brama z napisem ''Christus Vincit'' a przy niej stoją piękne anioły.




Z tyłu są schodki, możemy obejść całą rzeźbę i ustać dosłownie na samym jej dole spoglądając w górę z tego miejsca odczuwamy ogrom figury Chrystusa.





Rozpościera się tu widok na pola i okolicę.



U jednych budzi kontrowersje a innych zachwyca, na mnie pomnik Jezusa wywarł niesamowite wrażenie.


Judy's World



Komentarze

Reklama

Instagram judys_world_

Jeśli podobał Ci się mój wpis możesz pomóc w rozwoju bloga symbolicznym kosztem kawy.

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Popularne posty

add