POLECAM

Reklama

Reklama

Ceneo

Reklama

Gubałówka - popularna atrakcja Zakopanego

Gubałówka (1123 m.n.p.m) to wzniesienie w Paśmie Gubałowskim sąsiadujące z Butorowym Wierchem i jest najpopularniejszą atrakcją Zakopanego, która swoją nazwę zawdzięcza od leżącej na górze polany Gubałówki. Na górę dostaniemy się pieszo lub koleją linowo-terenową a z tarasu zachwycą nas cudowne widoki na całe polskie Tatry oraz miasto Zakopane.

Atrakcje na górze

Największą atrakcją są Tatry oczywiście a żeby dodatkowo umilić czas patrząc na te cudne widoki na tarasie rozłożone są leżaki na piasku co nadaje nieco innego klimatu. Z pobliskiej restauracji możemy popijać soczek lub kto co lubi i wyczilałtować się. Znajdują się tu budki z różnymi pamiątkami, zabawkami, serami, lodami i przeróżnymi bibelotami.

Gubałówka, Góry, Zakopane, Judy's World,Tatry,Małopolska,

Za niewielką opłatą skorzystałam z jednej ciekawej atrakcji – przejażdżka konna. Jeżeli chodzi o kilkunasto kilometrową podróż po asfalcie pod górkę na przykład nad Morskie Oko to jestem temu przeciwna, sama tam szłam i widziałam jak dużo koni się męczyło przewożąc po dziesięć lub więcej osób tam i z powrotem.

Gubałówka, Góry, Zakopane, Judy's World,jazda konna,

Piękny biały koń z ciemnymi cętkami przewiózł mnie kilka minut przechodząc dumnie mijając turystów. Przewiózł to za dużo powiedziane, jego właściciel prowadził go za uwiąz, więc raczej pospacerowaliśmy sobie po Gubałówce. Uwielbiam konie, są takie piękne. Pochodzę z Mazur, tam mieliśmy kilka koni na naszym gospodarstwie, więc od dziecka byłam nauczona jeździć konno, ba a nawet powozić bryczką zaprzężoną w konia. Pamiętam ten dzień jak dostałam konia od moich rodziców na pierwszą komunię świętą. Jak czasy się zmieniły, teraz dzieci dostają laptopy i kłady :P  Mojego małego brązowego źrebaka z białą plamą na głowie nazwałam Lotta. Chociaż na chwilę wróciły miłe wspomnienia z dzieciństwa. 

Gubałówka, Góry, Zakopane, Judy's World,Tatry,jazda konna,

Pomimo kiepskiej pogody, padającego deszczu i gorszej widoczności i tak warto było tu przyjechać. Strasznie mi się podoba zdjęcie z tą miną i za każdym razem gdy na nie patrzę wywołuje uśmiech na mojej twarzy :)


Gubałówka, Góry, Zakopane, Judy's World,

W górach zawsze warto być przygotowaną/ym na deszcz i mieć przy sobie pelerynę przeciwdeszczową – klik


Copyright © 2018-Judy's World, Inc.(All Rights Reserved)


#gubałówka, #zakopane, #tatry, #góry, #pasmogubałowskie, 

Komentarze

Reklama

Instagram judys_world_

Jeśli podobał Ci się mój wpis możesz pomóc w rozwoju bloga symbolicznym kosztem kawy.

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Popularne posty

add