POLECAM

Reklama

Reklama

Ceneo

Reklama

Koniaków – szczyt Ochodzita i karczma o tej samej nazwie


Koniaków to piękna wieś sołecka w województwie śląskim w gminie Istebna ma niezwykle malownicze położenie wśród szczytów Beskidu Śląskiego.

Z czym najbardziej się kojarzy?

Pierwsze co na myśl nasuwa się odpowiedź: koronki koniakowskie. Kupiłam tu kiedyś stringi ręcznie wykonane z koronki koniakowskiej, fakt wyglądały pięknie, były dość drogie i do tego bardzo niewygodne więc myślę, że lepiej zostać przy serwetkach.

Do Koniakowa jeździłam wielokrotnie przez kilka lat do tej samej karczmy-Ochodzitej znacie? Nie wiem czemu nigdy nie weszłam na szczyt góry, aż do dnia, w którym wyczytałam i zobaczyłam co tu się znajduje. Postanowiłam wsiąść w auto i to zobaczyć na własne oczy. Mieszkam w Rybniku, do Koniakowa mam prawie 2 godziny jazdy autem plus czas stania w korkach w Wiśle... 


Opowiem wam o historii jaka mi się pierwszy raz w życiu przydarzyła. Jadąc z Rybnika na lusterku bocznym pojawił się konik polny, wszedł do środka auta, później wyszedł i tak wchodząc i wychodząc po kilka razy dojechał ze mną aż do Koniakowa. Mało tego, po zejściu z góry i czasie spędzonym w karczmie on ciągle tam czekał, wyszedł na szybę przednią i dojechał ze mną z powrotem do Rybnika. Widocznie chciał sobie pozwiedzać. :) 

Auto zostawiamy przy karczmie Ochodzita, stąd kierujemy się wybrukowaną drogą na szczyt i idziemy około 15-20 minut. Sama sobie się dziwię, czemu przez tyle lat tu nie byłam skoro od karczmy jest tak blisko.


Widoki przy karczmie.



Październik, fajna pogoda, słonko świeciło co rzadko w tym miesiącu się zdarza a na samej górze tak mocno wiało. Wiatr rozwiewał moje włosy w każdym kierunku, aż żałowałam że nie wzięłam stoperów do uszu albo czapki. Używacie stoperów do uszu? Można z nich korzystać właśnie w takich warunkach gdy wieje silny wiatr, do spania lub do samolotu, na przykład takie →klik

Na szczycie Ochodzitej znajduje się stacja przekaźnikowo-telewizyjna, radiowa oraz telefonii komórkowej, stacja narciarska, ławeczka usytuowana w idealnym miejscu z pięknym widokiem. 

Troszkę niżej znajduje się kapliczka z ławeczkami, można tu usiąść i pokontemplować, obraz Matki Boskiej, dużo różańców, znicze a trochę wyżej jest ławeczka Papieska i pomnik Jana Pawła. Piękne miejsce !



kapliczka na szczycie Ochodzita,







I pomyśleć, że zawsze odwiedzałam tu tylko karczmę.

Karczma Ochodzita zlokalizowana jest tuż przy głównej drodze, z przestronnym parkingiem (w zimę wskazane są łańcuchy na koła albo miejcie w bagażniku łopatę, raz mieliśmy problemy z wyjechaniem)

Gdy przyjeżdżały do mnie znajome z Mazur, zabierałam je właśnie tu i były zachwycone. Karczma ma duży taras widokowy ze stolikami, w ciepłe dni polecam usiąść na dworze i napawać się widokiem gór.

Nieco wyżej znajduje się Góra Ochodzita 895 m n.p.m. i punkt widokowy na wioskę leniwie rozsianą w dolinie.

Wnętrze restauracji jest bardzo klimatyczne, panuje tu tradycyjny, góralski wystrój, baranie skóry na drewnianych ławach, wianki ręcznie robione i wielki wypchany niedźwiedź przygotowany do ataku. Kelnerzy ubrani są w regionalne stroje, posługują się góralską gwarą a atmosferę wieczoru podsyca grająca z przytupem góralska kapela.

Karczma posiada menu z lokalnymi potrawami, wiecie jakie to jedzenie? Bardzo sycące, tłuste i smaczne. Uwielbiam kwaśnicę to ikona gór, serwują ją z wkładką lub bez czyli z żeberkiem, oczywiście smaczniejsza jest z mięsem. Wybór dań jest naprawdę spory, od przystawek po dania główne takie jak: zupy, dzik, sarna, jeleń, łosoś, pstrąg, gęś, kaczka, udziec jagnięcy, kurczak, pierogi, sałatki, desery, nalewki, itd. Polecam spróbować miodulę prezydencką a dla smakoszy piwa tyskie 14-dniowe. Jak sami widzicie wybór jest naprawdę duży i każdy znajdzie coś co lubi a co do porcji są dość spore ale zawsze możecie wziąć to czego nie dojecie na wynos. (opakowanie płatne-1zł) 



Góralski wystrój i klimat, piękne widoki, lokalne dania, co do jedzenia kilka lat temu było przepyszne, teraz jest ono dobre ale odnoszę wrażenie, że przez to jak karczma stała się bardzo popularna i często odwiedzana przez turystów to straciła na jakości. Wydaje mi się, że bardziej zaczęli patrzeć na ilość niż na jakość serwowanych dań, a szkoda bo to karczma z potencjałem.

Zdjęcie zrobione wiosną i zimą...w każdej z pór roku wygląda tu magicznie.

                                  



Inną atrakcją w pobliżu jest Trójstyk granic w należącym do miejscowości Jaworzynka zbiegają się granice trzech państw: Polski, Czech i Słowacji. Stoją tu trzy wysokie słupy wykonane z jasnoszarego granitu z nazwami trzech państw.


Copyright © 2018-Judy's World, Inc.(All Rights Reserved)


#ochodzita, #karczmaochodzita, #koniaków, #beskidśląski, #śląsk, 





Komentarze

Reklama

Instagram judys_world_

Jeśli podobał Ci się mój wpis możesz pomóc w rozwoju bloga symbolicznym kosztem kawy.

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Popularne posty

add