POLECAM

Reklama

Ceneo

Kołobrzeg i jego atrakcje

Pomimo tego, że Bałtyk jest zimny, pogoda nieprzewidywalna a w sezonie jest tłoczno to i tak lubię spacerować po tych pięknych piaszczystych plażach wzdłuż brzegu morza przy nadmorskich lasach wdychając obfitujące w jod powietrze i podziwiać spektakularne zachody słońca...

W Kołobrzegu byłam już kolejny raz, często są tu organizowane różne festiwale, na których można spotkać polskie gwiazdy kina np. Kasię Figurę lub serialowego Bercika i z tej okazji rozkładany jest czerwony dywan, po którym każdy może się przejść i poczuć się jak gwiazda. :P

Kasia Figura, Kołobrzeg

Na promenadzie możemy skorzystać z tego co nam oferują lokalne sklepiki z lodami i pamiątkami a w pobliżu znajdziemy kilka restauracji. Desery lodowe...pyszota :)

Będąc nad morzem wręcz wskazane jest aby spróbować świeżo wyłowionej, usmażonej lub uwędzonej rybki a do tego chleb lub frytki i surówka. Smażalni jest dużo do wyboru, zależy w której lokalizacji jesteś.

Atrakcje Kołobrzegu

Port pasażerski i falochrony

Port to miejsce dla tych, którzy lubią morskie rejsy statkiem, jego lokalizacja znajduje się niedaleko latarni morskiej, plaży, restauracji oraz punktów handlowych. W tym kołobrzeskim porcie cumuje sześć różnych typów statków pasażerskich m.in. jeden statek na trasie międzynarodowej Kołobrzeg-Bornholm. Następnym razem z pewnością wykupię taki rejs na Bornholm. Dodatkowym pozytywem tego miejsca jest falochron, którym możemy spacerować. Jest to najdalej wysunięty punkt widokowy na nabrzeżu sięgający 308 metrów długości.

port

Latarnia morska

Nie sposób jej nie zauważyć. Polecam wejście na górę, bilet to groszowa sprawa a widoki z tarasu widokowego na morze, port i pobliską okolicę są warte zobaczenia.

Bindaż

Często spotykany aspekt architektury parkowej, porośnięty krzewami odpowiednio przycięty idealne miejsce na sesje.

Pomnik Zaślubin Polski z Morzem

Zlokalizowany jest w Parku Zdrojowym im.Stefana Żeromskiego tuż przy bulwarze Jana Szymańskiegonadmorskim deptaku, który prowadzi od latarni morskiej do mola spacerowego.

Molo

Ciężko tu raczej o dobre foto bo ludzi jest sporo ale pomimo tego i tak warto się tu przespacerować. Na całej długości pomostu w środkowej części ustawiono ławeczki, na których można odpocząć i obserwować uroki morza.

Krzesło i wiolonczela nadnaturalnych wielkości

Atrakcja znajduje się tuż przy Regionalnym Centrum Kultury, dzieło przyciąga ludzi, bo któż by nie chciał mieć zdjęcia na wielkim krześle? Tylko najpierw spróbuj na nie wejść :)

Park Ryb Morskich

Obok parku w Trzciance ten jest drugim takim obiektem w Polsce, to niewątpliwie turystyczna atrakcja nadmorskiej alei. Wielkogabarytowe modele prezentują wiedzę o rybach zasiedlających wody Bałtyku: śledzia, dorsza, flądry, łososia i szproty. Och, wszystkie pyszne, wędzone, smażone, grillowane...

Wakacje w Kołobrzegu dobrze wspominam, byliśmy tu większą ekipą. Co do nazwy miejsca, w którym wynajmowaliśmy domki nie wspomnę, gdyż warunki pozostawiały wiele do życzenia, tak właśnie wygląda wynajęcie noclegu przez internet, lecz nie mogliśmy wybrzydzać bo było to jedyne wolne miejsce, które znaleźliśmy a turystów nie brakowało i mieliśmy datę urlopu zaplanowaną od dawna, więc lepszy rydz niż nic.

Dwa tygodnie wczasów nad polskim morzem... codzienne imprezy, grille, kąpiel w morzu, opalanie, mewy, spacery, szum fal...

Akurat w czasie urlopu wypadały moje urodziny, więc pojechaliśmy do pobliskiego imprezowego miasta Mielno. Och jest tego dużo tam do wyboru. Bary, dyskoteki, restauracje, cymbergaje itd. Po kilku godzinach byliśmy już zbyt zmęczeni, więc wzięliśmy taxi i wróciliśmy z powrotem do domków. Och muszę o tym wspomnieć! Był z nami kolega w Mielnie i nagle się stracił, nie odbierał telefonu, szukaliśmy go dość długo lecz na próżno. Na drugi dzień wrócił do domku, plecy miał czerwone jak rak, ponoć szedł na piechotę z Mielna do Kołobrzegu bez koszulki plażą. :P:P

kołobrzeg

Kolekcjonujmy dobre i śmieszne chwile, niech będą naszą odskocznią...