POLECAM

Reklama

Reklama

Ceneo

Reklama

Patio Sushi - wyśmienite sushi


patio sushi , sushi , rybnik ,

Jedzenie jest równie ważne jak przyjaźń, seks czy muzyka...tak mawiał znany kucharz Anthony Bourdain i również się z nim zgodzę. Uwielbiam kuchnię japońską a co do sushi jestem trochę wybredna i nie było mi łatwo znaleźć restaurację, która zrobi je na 5 z plusem. Co to jest sushi ?
Sushi to potrawa japońska, w której skład wchodzi: gotowany ryż zaprawiony octem ryżowym oraz najróżniejsze dodatki w postaci przeważnie surowych owoców morza, wodorostów nori, avocado, kawałków ryb, warzyw, grzybów, tofu, ziaren sezamu itp.
Jakiś czas temu w Rybniku otworzyli restaurację Patio Sushi, znajduje się ona niedaleko Bazyliki Św. Antoniego, więc po jedzonku jest tam idealne miejsce na spacer. Wnętrze restauracji jest dosyć ciekawe, można jeść w środku, na zewnątrz lub na patio gdzie moim zdaniem jest bardziej klimatycznie. Moje początki z sushi wyglądały komicznie bo nazwy rolek nic mi nie mówiły i miałam mętlik w głowie co do wyboru i potrzebowałam zdecydowanie więcej czasu na przeanalizowanie całego menu. Jak to się mówi wszystko przychodzi z czasem, więc po wypróbowaniu w kilku miejscach sushi stwierdzę, że najlepiej wybierać je samemu. Zgodzę się z tym, że kupując w zestawie wychodzi taniej ale nie zawsze wszystko co w nim się znajduje może Ci smakować, więc lepiej dorzucić parę złotych więcej i jeść delektując się tym na co miałeś ochotę...
Obsługa w porządku (czasami w niektórych restauracjach widać po nich jakby robili to za karę, tu jak najbardziej obsługa na duży plus). Sushi serwowane są na kamiennej desce , podobają mi się dania podane na tych deskach bo wyglądają bardzo efektownie. 
 Deski te można znaleźć na Ceneo pod nazwą - płyta łupkowa talerz, wystarczy kliknąć w ten link: 

patio sushi , sushi , rybnik ,

Aromaty sushi podkreślają trzy składniki: sos sojowy, wasabi i marynowany imbir , które są zawsze do nich podawane ( najpierw jemy imbir, wlewamy do miseczki sos sojowy, dodajemy do niego wasabi, mieszamy – nie przesadzajcie z ilością wasabi bo oczy wam wyjdą na wierzch :), następnie maczamy w tym sushi, niektórzy zamaczają tylko kawałek, inni całość z dwóch stron, to kwestia upodobań ).

patio sushi , sushi , rybnik ,

Osobiście polecam Wam :
  • Uramaki labraks – okoń morski, por, słodka czerwona papryka, sos patio, obłożony prażonym panko ,
  • Uramaki Rainbow- paluszek krabowy, serek philadelphia, ogórek, soya mayo obłożony tuńczykiem, łososiem i okoniem morskim,
  • Futomaki Ebi Ten – krewetka w tempurze, tykwa marynowana, ogórek, rucola ( uwielbiam krewetki w tempurze i ogólnie sushi w tempurze, to takie ciasto, w którym maczane są kawałki sushi czy krewetki i smażone w gorącym oleju ), oraz
  • Spring Rolls Sake Yaki – łosoś, sałata, avocado, serek philadelphia,  

PYSZOTA...


patio sushi , sushi , rybnik ,



W Patio Sushi podają biały imbir, ja osobiście wolę różowy. W domu mam dużą paczkę różowego imbiru i wcinam go przed posiłkami. Wiecie po co tak w ogóle jest on podawany? Bo to właśnie imbir dzięki swoim niezwykłym właściwościom pozwala na prawdziwe delektowanie się sushi. Imbir pełni rolę ,,czyściciela” naszych kubków smakowych. Często zamawiam różne rolki, przez to mieszam smaki a zjedzenie imbiru przed sushi powoduje, że smaki te nie mieszają się i mogę dalej rozkoszować się japońskim przysmakiem. Jako aperitif lubię zamawiać Choya Silver jest to subtelne półsłodkie wino ze śliwki ume o złotym kolorze i fascynującym smaku. Ciekawe również jest Sake oraz herbatki podane w ładnym dzbanuszku. Dobra jest sencha kaktusowa.

sencha kaktusowa, patio sushi ,  rybnik , herbata kaktusowa

Na deser jeśli jeszcze dacie radę coś wcisnąć to warto zamówić kakigori - czyli lody podane w wydrążonej cytrynie lub pomarańczy i kostkach lodu. 

kakigori , patio sushi , deser lodowy ,  rybnik

Robi wrażenie i pysznie smakuje jak cała reszta. Komponujcie i twórzcie swoje najlepsze Sushi Rolls. Wspominałam już w innych postach, że mieszkam w Rybniku, więc czasami zamawiałam sushi do domu,zapakowane są w specjalne pojemniki a za dowóz płaciłam jedyne 5zł. 



Koniecznie zajrzyjcie na stronę restauracji: 

Więc pozostaje mi tylko życzyć Wam smacznego. :)




Komentarze

A wiesz, że ja jeszcze nigdy nie jadłam sushi. :D
Judy's World pisze…
Ktoś mądry kiedyś powiedział: ,,Jeśli nie spróbujesz to nigdy nie dowiesz się, czy było warto...''

Pozdrawiam :)

Reklama

Instagram judys_world_

Jeśli podobał Ci się mój wpis możesz pomóc w rozwoju bloga symbolicznym kosztem kawy.

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Popularne posty

add