POLECAM

Reklama

Reklama

Ceneo

Reklama

Azja na talerzu - Festiwal Kuchni Azjatyckiej

Pierożki Gyoza i Dim Sum
Potrawy azjatyckie zawierają w sobie różnorodne przyprawy powstałe na bazie charakterystycznych dla tej części świata produktów. Gdy dowiedziałam się o Festiwalu Kuchni Azjatyckiej to koniecznie musiałam tam pojechać by spróbować, czy to co serwują jest chociaż namiastką azjatyckich dań. Namiastka okazała się prawdziwym arcydziełem azjatyckich dań przyrządzonych z miłością i pasją do tej kuchni. 
Festiwal odbył się w Galerii Szyb Wilson w Katowicach. Już na wejściu moją uwagę zwróciły dość nietypowe figury. 



W tle grała muzyka a ludzi był ogrom. Niektórzy prawie dotykali jedzenie wskazując, które chcą zjeść nachylając się nad nim...
Na środku hali znajdowały się stoły, przy których nieznajomi siadali obok siebie i konsumowali kupione pyszności. Swoją rundkę zaczęłam jedząc krewetkę w sezamie i japońskie pierożki gyoza to co lubię najbardziej.

Pierożki gyoza , krewetka w sezamie


Następnie chciałam spróbować to czego nigdy nie jadłam, więc kupiłam zestaw (25 zł) a w nim okra – jest to warzywo przypominające w smaku cukinię. U nas jest raczej mało znana a szkoda bo jest smaczna. Do tego wzięłam mięso wołowe z sosem i makaron. 


Od dłuższego czasu chodziły mi po głowie Chinkali z kuchni gruzińskiej. Są to pierożki wypełnione bulionem z mięsem i grzybami. Trochę przesadzili z przyprawami, dali za dużo soli i pieprzu, mniej doprawione byłyby o wiele smaczniejsze ale to nie zmienia faktu, iż i tak mam w planach gruzińską restaurację.

Chinkali

Do tego pikantnego jedzenia pasowało piwko kraftowe, można było je wziąć również na wynos.
Z kuchni wietnamskiej spróbowałam Banh Goi - duży pieróg z mięsem i grzybami smażony na głębokim tłuszczu, który mi bardzo smakował. Wietnam jest zapisany na mojej liście miejsc do odwiedzenia. 

katowice szyb wilson
Pierogi Banh Goi na trzecim półmisku

Od dawna chciałam spróbować Banh Gio (10 zł/sztuka) – czyli pyza z mąki ryżowej z mięsem i grzybami mun. Podoba mi się ich sposób podania, lecz smak pyzy już mniej, mięso ze środka zjadłam a resztę zostawiłam. Niestety duża trójkątna pyza nie podbiła moich kubków smakowych.

Banh Gio

Na koniec kupiłam kilka chińskich pierożków Dim Sum z mąki ryżowej z owocami morza i mięsem wołowym (5-6zł/sztuka).
Mimo wielu cech wspólnych łatwo znaleźć różnicę między stylami poszczególnych kuchni składających się na kuchnię azjatycką i naprawdę warto być na takim festiwalu żeby porównać smaki. Choć na chwilę mogłam znów przenieść się wspomnieniami do Tajlandii, dla tych którzy nie czytali mojego wpisu to zapraszam → → → Tajlandia

A gdy w domu chcesz kogoś zaskoczyć smacznym jedzeniem to jeszcze lepsze wrażenie zrobi na tej osobie podanie potrawy na ładnym ceramicznym talerzu, na przykład takim
-> klik

Więcej...








Copyright © 2018-Judy's World, Inc.(All Rights Reserved)


#azjanatalerzu #festiwalkuchniazjatyckiej #katowice #kuchniaazjatycka 

Komentarze

Reklama

Instagram judys_world_

Jeśli podobał Ci się mój wpis możesz pomóc w rozwoju bloga symbolicznym kosztem kawy.

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Popularne posty

add