POLECAM

Reklama

Reklama

Ceneo

Reklama

Jedna trasa, trzy zdobyte szczyty - Trzy Kopce Wiślańskie, Smerekowiec i Czupel




Kto idzie w góry musi podjąć wysiłek ale za to z wysiłku przychodzi siła, pobudzenie wszystkich zdolności a znów z poczucia siły rodzi się przyjemność. Później powracamy do codziennych zajęć lepiej przygotowani do boju w walce życia i do pokonania przeszkód na naszych drogach, wzmocnieni i podniesieni na duchu wspomnieniami...


Swoją trasę rozpoczęłam z Nowej Osady idąc ulicą Wypoczynkową, następnie skręcając od ulicy Malinowskiej na skrzyżowaniu w górę. Koniecznie ściągnijcie aplikację Maps.me bardzo dobrze was poprowadzi, pomimo tego iż szlaki są oznaczone, nie zawsze wiesz czy dobrze idziesz, więc ja osobiście wolę z niej korzystać. Trasę zaliczam do łagodnych i myślę, że jest ona dla każdego. 







Koniecznie zabezpieczcie się w wygodne buty trekkingowe →klik
oraz plecak górski → klik 
Początek szlaku oznaczony jest kolorem żółtym, mijamy gospodarstwa domowe, kury, owce i psy, przywitał mnie nawet jeden duży biegający owczarek i polizał po twarzy, on akurat był łagodny ale jest też wiele agresywnych, gdzie jak ich mijałam to momentami miałam wrażenie, że zaraz przeskoczą przez siatkę. Nie lubię gdy psy są poza ogrodzeniem, to zawsze obcy pies i nigdy nie wiadomo czy nas może ugryźć, więc tu też mowa do właścicieli – pomyślcie o tym.
Pierwszy szczyt to Trzy Kopce Wiślańskie (810 m n.p.m.) i tu znajdują się trzy kamienie z napisami miast: Brenna, Ustroń i Wisła







Te trzy kamienie symbolizują górę Trzy Kopce, której nazwa pochodzi od jej położenia na styku granic trzech miejscowości wymienionych wyżej. Ze szczytu rozpościera się widok na Skrzyczne, Kotarz, Grabową, grzbiet Starego Gronia, Orłową, Równicę i Czantorię. Na grzbiecie Trzech Kopców znajduje się małe schronisko górskie ''Telesforówka'', stoi przed nim uroczy garbus.


Kupiłam tu magnez bo to jedyne miejsce, w którym można było go kupić na szlakach. Schronisko oferuje ciepłe dania jak i zimne napoje. Osobiście nic tu nie jadłam ponieważ miałam swój prowiant.
Idąc dalej mijamy gospodarstwo z dużą ilością wypasających się baranów.





Jest miejsce na chwilę relaksu. Rozkładamy kocyk i pijemy kawkę z termosu. Bardzo fajne termosy znajdziecie tu → klik



Następnie przechodzimy przez kolejny szczyt Smerekowiec (835 m n.p.m.) biegnący od Przełęczy Salmopolskiej


Teren jest bardzo zalesiony i gdyby był wycięty pewien odcinek lasu, widoki byłyby cudne. Tu zaczyna się zielony szlak i kierując się dalej w kierunku Nowej Osady nie omińcie oznaczenia na drzewie: punkt widokowy za 100 metrów bo właśnie tędy dojdziemy na szczyt.
Jest i ostatni szczyt Czupel Wiślański (882 m n.p.m.) to masywna góra w Paśmie Baraniej Góry w Beskidzie Śląskim, która wznosi się na terenie miasta Wisła, pomiędzy dolinami Malinki, potoku Gościejów i Nowej Osady. Strome stoki Czupla porośnięte są świerszczyną a sama nazwa szczytu często spotykana w Beskidach oznacza górę o stromym wierzchołku.













Piękne widoki na długo pozostaną w mojej pamięci. Kilka zdjęć i ruszam dalej około godziny drogi w kierunku Nowej Osady znajduje się tu ośrodek narciarski z wyciągiem krzesełkowym. To nie są moje pierwsze i również nie ostatnie zdobyte szczyty, dopiero się rozkręcam. :)





Żyje tu wiele gatunków zwierząt, na przykład niedźwiedzie, których raczej nikt osobiście nie chciałby spotkać.





Kto nie czytał mojego wpisu ze Skrzycznego i Malinowskiej Skały to zapraszam → klik
I jeszcze jedno proszę was, co wnosicie ze sobą na szlak, zabierzcie to z powrotem. Nie miło się patrzy na pozostawione śmieci na szczytach. :(



Copyright © 2018-Judy's World, Inc.(All Rights Reserved)



#beskidśląski , #trzykopcewiślańskie, #smerekowiec , #czupel , #wisła


Komentarze

Natalka pisze…
Wooow trasa robi wrażenie , ja lubię chodzić po górach ale zawsze i tak wybieram morze. Te stado owiec / baranów jest boskie. Mimo to z psem z chęcią bym przszła tą trasę razem zawsze dużo dreptamy :)
by-tala.blogspot.com

Reklama

Instagram judys_world_

Jeśli podobał Ci się mój wpis możesz pomóc w rozwoju bloga symbolicznym kosztem kawy.

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Popularne posty

add