POLECAM

Reklama

Reklama

Ceneo

Reklama

Ždiar – piękno Tatr Bielskich (Belianske Tatry) - Słowacja

Ždiar to malownicza góralska wieś granicząca z Polską położona w Rowie Podtatrzańskim, otacza ją Magura Spiska i znajduje się na obszarze Tatr Bielskich na wysokości 820-2152 m n.p.m. Ten klejnot Słowacji to typowa miejscowość podtatrzańska i idealna baza wypadowa w góry z dużą ilością pensjonatów i wyciągów. Jej tereny włączone są do obszaru chronionego Tatrzańskiego Parku Narodowego, rezerwatów przyrody Goliasova i Tatry Bielskie, UNESCO oraz rezerwatu Zabytków Architektury Ludowej. Klimat wysokogórski z przepiękną urodą krajobrazu oferuje olbrzymie możliwości do spędzania miłego odpoczynku i uprawiania sportu. W pobliżu znajdują się trzy ośrodki narciarskie Dolina Bachledzka(Bachledova dolina), Średnica(Strednica) i Monkova dolina. Jeździłam kilkakrotnie na nartach ale tak szczerze nie jestem zapaleńcem uprawiania tego typu sportu, wolę podziwiać piękno gór z innej perspektywy. Znajduje się tu dużo szlaków turystycznych z cudownymi widokami. Przejeżdżałam przez Ždiar wielokrotnie i za każdym razem widząc te ogromne góry pojawiał się uśmiech na mojej twarzy i robiło się ciepło na serduchu. To jedno z moich ulubionych miejsc.




Uwielbiam odwiedzać to miejsce jest doskonałym punktem widokowym...nigdy mi się ono nie znudzi i za każdym razem jadąc tędy chcę chociaż na chwilę zatrzymać się by zrobić kilka ujęć na wielkiej kłodzie. Cudnie tu!! 

Zdiar, Judy's World,

W tutejszej architekturze stosunkowo często wykorzystuje się drewno, co dodaje wsi kolorytu. Raz gdy tędy przejeżdżałam akurat odbywały się zawody między Polską a Słowacją wraz z końmi zaprzężonymi do bryczek, zawodnicy wrzucali i zrzucali kłody na czas a konie im w tym niezmiernie pomagały. Świetne widowisko. Mieszkańcy wsi ubrani byli w stroje ludowe. Bogaty folklor i kroje należą do najbardziej znanych i najpiękniejszych na Słowacji. Tradycje ludowe są tu pielęgnowane do dziś, co niedzielę mieszkańcy spotykają się w kościele ubrani w odświętne stroje góralskie. Dodatkowym atutem jest ich gwara góralska.

Inne ciekawe atrakcje w Słowacji, które polecam:

Bachledowa Dolina ze ścieżką w koronach drzew przyciąga turystów niczym magnes, ja również byłam ciekawa tego miejsca i koniecznie chciałam je zobaczyć, opisałam to miejsce tutaj – klik

Turystyka w Tatrach Bielskich jest ''inna'' w porównaniu z Tatrami Wysokimi. Następnym cudownym miejscem, które zdecydowanie polecam jest Strbske Pleso(Szczyrbskie Jezioro) tu piękno Wysokich Tatr odbija się w tafli wody a spacer dookoła jeziora to sama przyjemność. Miejsce jak z pocztówki! Post znajdziesz tutaj – klik

Polecam również Jaskinię Bielańską, którą odwiedziłam ale nie opisałam jej na blogu.

Jaskinia Bieliańska(Belianska jaskyňa) jest jedyną dostępną dla zwiedzających jaskinią w Tatrach znajdującą się na zboczach Tatr Bieliańskich nad Kotliną Tatrzańską i należy do pierwszych jaskiń w Europie, oświetlanych światłem elektrycznym. Oprócz podziwiania dziwacznych form skalnych jaskinia wykorzystywana jest do klimatoterapii, jedna z komór nazwana jest ''salą koncertową'' o doskonałej akustyce dlatego odbywają się tu koncerty muzyki odtwarzanej.




Copyright © 2021 Judy's World, Inc.(All Rights Reserved)



Komentarze

Reklama

Instagram judys_world_

Jeśli podobał Ci się mój wpis możesz pomóc w rozwoju bloga symbolicznym kosztem kawy.

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Popularne posty

add